اعتماد به نفس پایین و راههای درمان آن

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند:

خودشان را لایق بهترین چیزها نمی دانند.

آن ها در زندگیشان موفقیت های کمتری را تجربه می کنند.

به اندازه ی کافی اعتماد به نفس ندارند که بخواهند توانایی های خودشان را بشناسند و از آنها استفاده کنند تا موفقیت های بیشتری را بدست بیاورند.

این افراد ترس از شکست را ندارند چون که کاری را شروع نمی کنند که بخواهند در آن شکست بخورند.

این گونه افراد درصحبت کردن با دیگران از کلمه ببخشید خیلی استفاده می کنند و موقع صحبت کردن صدای بسیار ضعیفی دارند و این صدای ضعیف باعث می شود افرادی که به صحبت هایش گوش می دهند به خاطر صدای ضعیف کلافه شوند.

کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند با گذشت زمان دچار بیماری به نام افسردگی می شوند. آنها در پیش دیگران به عنوان فردی بی استعداد شناخته شده اند که هیچ کاری را نمی توانند به خوبی انجام دهند افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند با کوچک ترین اشتباه خود را مرتب سرزنش می کنند و این را بدانید اعتماد به نفس پایین ریشه اش در کودکی است.

اینکه آیا اعتماد به نفس پایین درمان می شود یا نه به خود فرد بستگی دارد که قراراست چقدر دراین راه تلاش کند و به انگیزه خود فرد بستگی دارد.

و برای اینکه مثل افراد موفق شوید و زندگی سرشار از شادی و موفقیت داشته باشید باید به فردی تبدیل شوید که دارای  اعتماد به نفس بالایی است اعتماد به نفس است که باعث می شود افراد در مسیر موفقیت حرکت کنند و این باور را دارند که هیچ کاری غیر ممکن نیست افراد با اعتماد به نفس هیچ وقت انگیزه ایشان را از دست نمی دهند.

راه های درمان:

از بین بردن افکار منفی زمان بر است بخصوص که اگر سال های زیادی است که با این افکار زندگی می کنید اما شما برای داشتن اعتماد به نفس بالا باید این کار را انجام دهید. با انجام دادن تمریناتی از دست این افکار منفی راحت می شوید:

بابت کارهای مثبتی که انجام می دهید خودتان را تشویق کنید و به خودتان جایزه بدهید از جملات مثبت استفاده کنید. اگر اعتماد به نفستان را بالا ببرید در همه ی جنبه های زندگیتان پیشرفت می کنید.

افرادی را که زمان زیادی را با آنها هستید بسیار روی شما تاثیر میگذارند. این تاثیرات می تواند باعث شادی یا ناراحتی شما شوند و باید این را بدانید افرادی را که باعث ناراحتی شما می شوند افراد منفی هستند.

ورزش کردن به طور منظم هم یکی از راهکار های افزایش اعتماد به نفس است. زیرا ورزش کردن اندام شما را زیبا می کند و همین کار باعث اعتماد به نفس شما می شود.

باید یک دفترچه یادداشت بردارید و به آن چیزهایی که علاقه و استعداد دارید را در آن دفترچه بنویسید و اولویت بندی کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. شما باید تغییر کردن را بپذیرید و در زندگیتان تغییرات جدیدی به وجود بیاورید.

یکی از کارهای که باعث شده اعتماد به نفستان پایین باشد این است که همیشه در حال مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید. هر کسی در زندگی خودش استعدادهای متفاوت و خاص خود را دارد و هر شخص با شخص دیگری کاملا متفاوت است شما برای داشتن اعتماد به نفس بالا نباید هرگز دست به مقایسه کردن بزنید.

 

تهیه کننده: سرکارخانم الهه اصفهانی / مشاور
تایید کننده: راحله خزائی/معاون آموزشی


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20