ضرورت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا و انتشار کرونا

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته و بهتر است هر کسی از خانه خارج می شود ماسک بزند.

هرچند که تاکید شده که هر کسی از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد اما بیشترین ضرورت استفاده از ماسک در مکان های سربسته و گروهی است زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است..

در این راستا همه می‌توانند با روش‌های ساده ماسک‌های قابل شستشو و قابل ضدعفونی داشته باشند.

ضرورت استفاده از ماسک با توجه به عادی شدن وضعیت صنوف و تمامی مراکز و مکان های قابل تردد در شهرها بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است زیرا عده ای این وضعیت را نشان از رفع بیماری می‌دانند و بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

از سویی استفاده نکردن از ماسک و رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی بنا به اعلام وزارت بهداشت موجب شده که بسیاری از شهرهای کشور که در وضعیت زرد و سفید بودند به حالت قرمز و هشدار دربیایند.

ماسک‌های طبی ساده برای استفاده در تابستان مناسب‌تر است

تاکید موکد بر استفاده از ماسک در اماکن و خودروهای عمومی

در مترو، اتوبوس، تاکسی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، درمانگاه‌ها و بسیاری از اماکنی که روزانه افراد بسیاری در آنها تردد دارند باید حتما از ماسک استفاده شود.

در تابستان نیز به واسطه گرمی هوا و وجود ذرات گرد و خاک استفاده از ماسک مانع از آسیب رسیدن به سیستم تنفسی و ریوی می‌شود.

ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه کردن منتقل می‌شود و تنها وسیله راحت و در دسترس برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به آن ماسک است.

افرادی که علائم بیماری دارند باید در خانه استراحت کنند و اگر مجبور به حضور در بیرون خانه هستند باید از ماسک‌های معمولی استفاده و پس از چهار تا پنج ساعت آن را تعویض کنند.

وی با اشاره به استفاده از ماسک‌های مختلف که بعد از شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: استفاده از ماسک سه لایه جراحی یا همان ماسک‌های معمولی و طبی .

ماسک به هر شکل و جنس برای مقابله با کرونا ضروری است

ویروس کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از هر نوع ماسک در جنس و شکل‌های متفاوت توصیه می‌شود.

نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها سهم بسزایی در کاهش ابتلا دارد و می تواند احتمال موج دوم بیماری را کاهش دهد.

استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دیگر موازین بهداشتی ، زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20